Wiedza z książek – co czytać w wolnym czasie?

Wiedza z książek – co czytać w wolnym czasie?

Edukacja na Dolnym Śląsku

Przechadzając się po centrum miasta, ma się okazję obejrzenia najróżniejszych wystaw sklepowych. Są osoby, które wręcz uwielbiają to robić. Szczególnie zimą, a jeszcze lepiej to w okresie świątecznym. Wówczas można spotkać się z prawdziwymi dziełami sztuki.

Co i gdzie kupować?

Nie jest ważne czy jest to księgarnia religijna czy może jakaś drogeria. Wszystkie tego typu miejsca i jeszcze wiele innych robią co mogą, by wystawka sklepowa robiła duże wrażenie, a przy okazji zachęcała klientów do odwiedzenia sklepu. W zasadzie to okno wystawowe zawsze pełni taką funkcję. Nie tylko w okresie świątecznym. Każdy sklep za jego pomocą stara się zachęcić interesantów do wejścia i zakupienia jakiegoś artykułu. Jest to pewna forma marketingu. Chodzi o zwrócenie uwagi klienta na to, co znajduje się wewnątrz. Rzecz jasna na wystawie sklepowej znajduje się to, co najlepsze, ale gdyby tak nie było to tego typu zabieg nie okazałby się w żadnym stopniu skuteczny. I tak przykładowo księgarnia religijna wystawia w oknie sklepowym pozycje najnowsze, ale i te najbardziej kontrowersyjne, z najciekawszymi tytułami i okładkami.

Oczywiście, że wszyscy pamiętają, że nie ocenia się książki po okładce, ale gdy chce się zachęcić taką czy inną osobę do odwiedzenia sklepu, to zasada ta nie obowiązuje. Zresztą tak działa psychika ludzka, że najpierw odbiera świat wzrokowo lub słuchowo. Jeśli chodzi o sklepy, to zachęta odbywa się głównie za pośrednictwem wzroku.

Taki interesant, który przechodzi obok najróżniejszych butików, pawilonów i tak dalej na pewno nie przetwarza wyższych informacji na temat tego, co w danym miejscu się znajduje. Zazwyczaj odbywa się to w ten sposób, że idzie, dostrzega coś, w głowie pojawia się myśl, że może to być coś ciekawego. W związku z tym zatrzymuje się i cofa do wystawy, by raz jeszcze zobaczyć artykuł, który go zainteresował. Gdy reakcja będzie podobna, wchodzi do sklepu. Tak to mniej więcej działa. Wszystko dzieje się bardzo szybko. Chcąc to wykorzystać, należy wystawiać te produkty, które są w stanie wywołać natychmiastową, a jednocześnie pozytywną reakcję.

tematyka katolicka

Dlatego księgarnia religijna musi wystawić w swoim oknie książki niejednoznaczne czy rzucające się w jakiś sposób w oczy. Sklepy odzieżowe z kolei wystawiają na wystawie najlepsze stroje, które równocześnie dobrane są w najlepsze stylizacje. Zabieg podobny, by wywołać taki sam efekt: zatrzymać klienta i zachęcić do odwiedzenia wnętrza salonu. Ktoś może się oburzać, że jest to sterowanie ludźmi. Nie można się z tym zgodzić. Jest to jedynie delikatny przekaz wysyłany w kierunku potencjalnych klientów. Internetowe księgarnie oferują przede wszystkim książki religijne, ale także filmy oraz płyty z muzyką. Gdyby go nie było to nie wiadomo, czy ludzie cokolwiek by kupowali. Tak to już jest, że w większości spraw człowiek wymaga zachęty. Dotyczy to wszystkiego, również zakupów. Zresztą ludzie często nie wiedzą czego chcą lub czego potrzebują, dopóki nie ukaże się to ich oczom. I zazwyczaj się ukazuje właśnie za pośrednictwem okien sklepowych. Handlarze muszą to wykorzystywać, bo w przeciwnym razie ich biznes skazany byłby na porażkę.

Podobne

Zostaw Komentarz

Search

Back to Top