Sprzedaż przez telefon – zalety

Sprzedaż przez telefon – zalety

Firmy Handlowe

Sprzedaż przez telefon jest bardzo popularną formą pracy w dzisiejszych czasach. Jest pełno wyspecjalizowanych centrum telefonicznych zajmujących się sprzedażą. Tak zwana telesprzedaż jest kanałem często wybieranym przez różne firmy. Dlaczego w dobie Internetu i telewizji wiele marek nadal chętnie korzysta ze sprzedaży przez telefon?

Dotarcie do klientów

Sprzedaż produktów lub usług przez telefon dla niektórych jest czymś niemożliwym. Jest to bardzo błędne mniemanie, ponieważ istnieje kilka wyjątkowych zalet takiej sprzedaży. Dzięki temu znajduje ona swój niż w którym się świetnie sprawdza.

Telesprzedaż może być bardzo korzystnym kanałem sprzedaży, aby tak się stało, zespół musi cechować profesjonalność. Bardzo ważni są odpowiednio wykwalifikowani pracownicy o właściwych umiejętnościach. Aczkolwiek konsultant sam dużo nie zdziała, do pracy musi mieć odpowiednio zorganizowane otoczenie. Potrzebne są nie tylko szkolenia na najwyższym poziomie, ale także system oparty na precyzyjnych analizach rynku. Telesprzedaż, aby działać na korzyść firmy, musi być profesjonalnie zorganizowana, równie ważne w tym wypadku jest zaplecze techniczne, które powinno służyć dobrej pracy.

System działający od wielu lat

Sprzedaż przez telefon uważa się za opłacalną, dlatego że w krótkim czasie można skontaktować się z dużą ilością potencjalnych klientów. Dużo przeprowadzanych rozmów nie musi oznaczać złej jakości. Precyzyjny system, który działa klarownie i zachęca konsultanta do aktywnej pracy, oto główny warunek sukcesu. Nie chodzi przecież tylko o ilość klientów. Badania wykazały, jak istotne są wrażenia klienta po rozmowie z konsultantem. Doświadczenie konsumentów wpływa na dalszą sprzedaż, ponieważ nastawia go oraz jego znajomych do zakupów przez telefon.

Sprzedaż telefoniczna

Zachęcamy do sprawdzenia oferty Call Center IPT: http://iptcc.pl/oferta/sprzedaz-przez-telefon/

Telesprzedaż jest także źródłem niewyczerpanej wiedzy o kliencie. To rozmowy jasno pokazują, na czym zależy klientom, jakie są ich potrzeby oraz czego się obawiają. Dlatego mówi się, że praca konsultanta jest jak proces. Pracownik infolinii sprzedażowej potrzebuje pewnej ilości rozmów, aby poznać różne charakterystyki klientów. Konsultant doświadczony wie, jak dotrzeć do konkretnej osoby, jak najpełniej zaprezentować dany produkt lub usługę, dzięki poznaniu różnych indywidualności wykształca w sobie umiejętność swobodnego się w tym poruszania. Rozmowa przez telefon pozwala pracownikowi doprecyzowanie swojego stylu mówienia do osoby.

Wizytówka firmy

Rozmowa jest zawsze tworzeniem pewnej więzi, nawet jeśli jest to rozmowa sprzedażowa, mimo to pozwala na wytworzenie się osobistej relacji między konsultantem a klientem. Pracownik promujący dany produkt czy usługę jest automatycznie utożsamiany z firmą, dlatego niezwykle ważni są wykwalifikowani pracownicy. Nie zawsze pierwsza rozmowa musi skończyć się transakcją. Klient, który zauważa kompetentność po drugiej strony słuchawki, następnym razem chętniej i otwarciej zareaguje na ofertę.

Rozmowa przez telefon z potencjalnym klientem otwiera szeroki zakres możliwości. Konsultant ma czas zaprezentować produkt lub usługę na wielu płaszczyznach, wytłumaczyć trudne do zrozumienia zawiłości i rozwiać obawy, musi tylko poradzić sobie z początkową niechęcią klienta. Życzliwość i kompetentność mogą zdziałać cuda nawet wobec najbardziej negatywnie nastawionego klienta.

Zmiany w mentalności

Kolejną ważną zaletą sprzedaży przez telefon jest docieranie do współczesnej mentalności konsumenta. Ludzie są zabiegani, mają wiele obowiązków i przeróżnych zajęć dodatkowych. Zmieniły się czasy, zakupy nie są już odpowiednikiem relaksu, nikt nie lubi poświęcać na to swojego cennego czasu. Inni z kolei nie mają głowy do wielu mniej ważnych spraw, nawet jeśli obmyślają zakup czegoś, to nie mają czasu, aby plan ten zrealizować. Dlatego to jest dobry czas dla telesprzedaży, bo nie wymaga żadnego wysiłku od klienta. Społeczeństwo jest coraz bardziej otwarte i chętniej pozwala sobie zaprezentować ofertę.

Podobne

  • Alfa

  • Sly

    Sly

Search

Back to Top